Tuesday, July 29, 2008

..Aku dan Bola..

Wednesday, July 30, 2008



Fuh.. tak sia-sia aku 'berjemur' sehari suntuk semalam di Padang Iskan Tullab, Hayyu Sadis bagi memberi sokongan kepada pasukan pilihanku, Terengganu dan Shoubra. Di waktu panas terik, dengan suhu yang mencecah hampir 40 darjah celcius, aku turun seorang diri dengan penuh bersemangat dari rumah menaiki bas nombor 1 pada tepat jam 11 pagi..

Sebelum ni pun, dah 3 hari aku 'berpanas' di sana menonton perlawanan Piala Malaysia anjuran Badan Kebudayaan, Kesenian dan Sukan PMRAM bertemankan seorang kawan dari Damanhur. Cuma semalam dia enggan mengikutku ke sana..

Paling manis semalam, pasukan negeri kelahiranku, Terengganu dan bumi jatuh bangunku di ardhul kinanah ini, Shoubra berjaya melayakkan diri ke peringkat suku akhir setelah kedua-duanya berada di kedudukan naib johan dalam kumpulan masing-masing..

Menariknya semalam, perlawanan yang cukup dramatik antara Terengganu menentang Selangor bagi menetukan juara dan naib juara kumpulan B yang berkesudahan seri tanpa jaringan. Tak kurang juga perlawanan antara Shoubra dan Johor yang amat mendebarkan. Pasukan yang mendapat jolokan Singa Al-Quran itu yang amat menginginkan 3 mata untuk layak ke suku akhir berjaya menewaskan Johor 3-2.. (Sekali macam pengulas sukan daa.. hehe)..

Hari ini, aku akan ke sana lagi memberi sokongan untuk kedua-dua pasukan pilihanku. Terengganu akan bertemu Kelantan yang merupakan seteru utama bola sepak, manakala Shoubra akan bertemu Selangor. Sama-sama kita nantikan debarannya..

Sedikit candid pics sepanjang perlawanan semalam untuk tatapan pengunjung..


skuad Singa Al-Quran


pemain veteran Dumyat


penyokong Shoubra


siapakah gerangan anda?


pasukan Terengganu bersama pengurus

Untuk info tambahan, layari http://pialamalaysia2008.blogspot.com/

0 comments:

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP