Sunday, August 31, 2008

..Ayuh! Kita rebut peluang..

Sunday, August 31, 2008



Setelah setahun berlalu pergi, akhirnya Ramadhan kembali lagi menemui para mukminin yang amat merindui 'kehadirannya'. Yang pasti kedatangan Ramadhan kali ini seperti juga tahun-tahun sudah. Bulan yang penuh barakah ini menjanjikan beribu-beribu fadhilat dan kelebihan bagi yang benar-benar menghidupkannya..

Sabda Nabi S.A.W yang bermaksud :

"Barang siapa yang menghidupkan Ramadhan dengan penuh keimanan dan penuh penghayatan, nescaya akan diampunkan dosa-dosanya yang telah lalu.."



Marilah sama-sama kita menghidupkan bulan yang tidak akan datang melainkan sekali dalam setahun dengan merebut segala 'special offer' yang Allah tawarkan kepada semua hamba-hambanya. Semoga tarbiah melalui madrasah Ramadhan kali ini mampu menjadikan kita hamba yang benar-benar bertaqwa sesuai dengan objektif disyariatkan berpuasa iaitu "la'allakum tattaqun..". Anggaplah Ramadhan tahun ini seolah-seolah Ramadhan yang terakhir bagi kita..

Hakikatnya, tak kira berapa kali sekalipun kita bertemu Ramadhan, Ramadhan tetap sama, akan tetapi natijahnya yang berbeza. Fikir-fikirkanlah..

Waakhiran, salam Ramadhan dari hamba yang hina lagi dhoif ini. Ramadhan Kareem! Kullu sanah wa antum tayyibun..






0 comments:

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP