Saturday, August 2, 2008

..Ganu Juaghe..

Saturday, August 2, 2008



Kejohanan Piala Malaysia 2008 anjuran PMRAM telah melabuhkan tirainya 2 hari lepas. Kali ini, pasukan Peteh berjaya merampas semula piala yang dikatakan kali terakhir dimenangi pada tahun 2001, wallahu a'lam. Pasukan pilihanku berjaya menewaskan 'rakan sejiran', Selangor Darul Ehsan (sebab asrama Selangor berhadapan dengan asrama Terengganu) dengan jaringan 1-0 dalam perlawanan akhir yang cukup mendebarkan..

Sepanjang 6 hari menonton perlawanan di sana, pihak penganjur dikira berjaya mencapai objektif dalam penganjuran kali ini iaitu bagi merapatkan ukhwah di kalangan peserta warga Malaysia dari seluruh negara..

Timbalan Presiden PMRAM dalam ucapan penutupnya menyebut, matlamat PMRAM menganjurkan kejohanan ini ialah bagi mengukuhkan lagi ikatan kasih sayang di kalangan ahli di samping memupuk semangat team work dalam pasukan. "Menang atau kalah bukan ukuran, yang penting anda semua adalah pemenang kerana berjaya menunjukkan ikatan mahabbah ketika bermain..", tambahnya lagi..

Walaupun satu lagi pasukan favouriteku, Shoubra terkandas di peringkat suku akhir setelah tewas kepada Selangor melalui penentuan penalti 3-4 selepas kedua-dua pasukan terikat 0-0 dalam masa tambahan, kekecewaan akhirnya terubat dengan rakan-rakan dari pasukan Terengganu menghadiahkan kemenangan untuk muncul juara Piala Malaysia. Pun begitu, Shoubra awal-awal lagi telah pun berjaya membawa pulang Piala Sumbangsih setelah menang ke atas juara Piala Malaysia tahun lalu, Sabah 3-2 pada perlawanan hari pertama..

Tempat ketiga dimenangi pasukan DPM Tanta setelah berjaya menjinakkan skuad Tok Gajah, Pahang dengan jaringan 2-1 pada penentuan tempat ke-3 & 4..


0 comments:

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP