Tuesday, October 14, 2008

..Cerita Hati I..

Wednesday, October 15, 2008

[Awal Ramadhan]

KAHERAH - Seorang pelajar Malaysia yang menuntut di Universiti Al-Azhar telah diserang demam kuning dua tiga hari lepas. Abdullah Haris Zakaria, 20 yang menuntut dalam bidang Syariah wal Qanun tahun dua merupakan pelajar yang berasal dari Terengganu.

Menurut rakan baiknya yang juga teman sebiliknya, Abdul Mannan Jusoh, pada mulanya rakan-rakan menyangka beliau hanya diserang demam biasa. Tambah menyedihkan, beliau hanya tinggal berdua di rumahnya di Hayyu Asyir kerana rakan-rakan serumah yang lain pulang ke Malaysia dan ada yang mengerjakan umrah di tanah suci.


Setelah dibawa oleh rakan yang baik hati yang hanya mahu dikenali sebagai Fares untuk diperiksa di Pusat Perubatan At-Taisir, Hayyu Asyir, beliau telah disyaki diserang Hepatitis A. Penyakit ini ada kaitan dengan hati dan mungkin boleh dikategorikan sebagai radang hati. Ia boleh menyebabkan kulit dan mata berubah menjadi kekuningan.

Abang beliau yang tinggal di Shoubra, Abdul 'Alim Zakaria berpeluang menziarahi adiknya di Kaherah dan mendapati adiknya terlantar di katil sepanjang masa. Setelah dimaklumkan kepada keluarga di Malaysia, ibunya meminta abangnya membawa pulang untuk diperiksa dan dirawat di Hospital di Malaysia yang lebih terjamin 'keselamatannya'.

Setelah berbincang, akhirnya abangnya bersetuju untuk membawa pulang adiknya ke pangkuan keluarga di Terengganu.

Bersambung daa...

p/s : ikuti cerita hati selanjutnya..


1 comments:

gurumusafir October 30, 2008 at 12:16 PM  

salam


tul ke kwn ana ni kne pyakit tu..huhuhu

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP