Saturday, November 29, 2008

..Alhamdulillah rezeki..

Saturday, November 29, 2008


Dua hari lepas, sebaik saja selesai kelas, aku menelefon kawan yang kebetulan tak datang kelas pagi tu, beliau sedang 'syahid' sambil dibungkus dengan Saratoga di rumah. Aku mengajaknya ke asrama Terengganu di Hayyu Asyir. Kebetulan beliau juga ada hajat untuk ke sana. Setelah setengah jam menunggu beliau bersiap di rumah, kami pun menuju ke mahattoh bas di Dauran..

Sampai di Asyir, aku terus ke bilik adikku bernombor 502. Beliau terus menghulurkan sekeping cek yang dikirimkan pembantu pegawai HEP kepadanya. Memang hajatku ke situ adalah semata-mata untuk mengambil cek selain bertemu mata dengan kawan-kawan yang tinggal di asrama tersebut. Alhamdulillah, tahun ni kami dua beradik turut tersenarai dalam penerima zakat MAIDAM untuk pelajar-pelajar di sini. Tahun lepas, aku tak sempat nak mohon atas sebab-sebab teknikal (surat beranak aku hilang, huhu..). Pulak tu, tahun ni dinaikkan kadarnya sebanyak RM3500 berbanding tahun lepas RM2500..

Terima Kasih MAIDAM dan Kerajaan Terengganu. Walapun begitu, kami tetap tidak termakan dengan janji manismu kerana pemberian ini adalah hak kami bukan kamu yang baik hati memberi (^-^)..


0 comments:

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP