Saturday, December 6, 2008

..Semoga Mendapat Haji Mabrur..

Saturday, December 6, 2008

Assalamualaikum wrt..


Sedar tak sedar hari ni hampir seminggu sahabat-sahabat kami meninggalkan bumi yang penuh barakah ini untuk menyahut panggilan Allah di bumi yang lebih barakah lagi iaitu tanah suci Al-Makkatul Mukarramah..

Rombongan Haji daripada Shoubra seramai 19 orang pada tahun ini bertolak dari Kompleks Asrama Darul Aman, Hayyu Asyir pada malam sabtu lepas. Mereka turun bersama bakal hujjaj yang turut menyertai rombongan haji PMRAM yang berjumlah seramai 41 orang. Rombongan dibawa menaiki bas dari kompleks menuju ke Pelabuhan Safaga untuk menaiki kapal laut ke Jeddah yang memakan masa perjalanan selama 2 hari..

wajah ceria bakal bergelar haji (tengah)..

Salah seorang dari mereka ialah sahabat karibku iaitu Ustaz Muhd Amir Azamuddin bin Rashid yang merupakan ahli baitku. Kami rapat sejak di Maahad Tahfiz lagi. Beliau banyak memberi tunjuk ajar pada diri ini ketikaku diamanahkan sebagai exco Dewan Perwakilan Pelajar (DPP). Beliau ketika itu memegang jawatan Yang Di Pertua (YDP)..

"doa2 ke ana etek deh?"..

bergambar kenangan sebelum wida'..

'Kehilangan'nya selama kira-kira 3 minggu berada di tanah suci amat dirasai. Sunyi sekali rumah yang selama ini sentiasa kedengaran kalam-kalam mutiara yang berisi taujihat dari beliau. Kami sahabat-sahabat di sini sentiasa mendoakan beliau diberi kesihatan dan kekuatan oleh Allah untuk mengerjakan ibadah haji dengan sempurna. Semoga semua bakal hujjaj mendapat haji yang mabrur, insya Allah..

p/s : untuk info tambahan, klik di sini..


0 comments:

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP