Sunday, January 4, 2009

..Palestin : Apa Peranan Kita?..

Sunday, January 4, 2009


Saudara-saudara kita di Semenanjung Gaza, Palestin terus-menerus diserang, dibunuh dan ditindas oleh puak-puak durjana Yahudi laknatullah. Apakah peranan kita selaku seorang mukmin yang mempunyai hati nurani dan perasaan? Adakah kita hanya melihat saja tanpa ada rasa sensitif terhadap saudara-saudara seagama kita? Adakah kita hanya menonton tayangan video penindasan mereka di televisyen seperti kita menonton filem-filem yang sekadar lakonan semata-mata?

Ayuh saudara-saudaraku, bangkitlah! Bangunlah menentang kekejaman ini. Mungkin ini tidak berlaku di tempat tumpah darah kita, akan tetapi cuba kita berfikir sejenak, apa perasaan kita apabila perkara yang berlaku di Gaza kini berlaku di tempat tinggal kita? Tepuk dada tanyalah iman..

Bagaimana negara kecil Israel yang satu itu boleh menjajah negara Islam dan meratah hidup-hidup umat Islam? Sedangkan di dunia ini terdapat berpuluh-puluh negara Islam termasuk Malaysia (walaupun pada hakikatnya 'negara umat Islam'). Adakah bilangan yang berpuluh-puluh itu tidak mampu menewaskan yang satu? Mustahil, tapi itulah hakikatnya yang berlaku..

Persidangan Negara-negara Islam Sedunia (OIC) pun tidak mampu melakukan tindakan segera untuk membantu rakyat Palestin. Mereka hanya berpeluk tubuh dan melihat saja tanpa ada apa-apa tindakan drastik yang diambil. Ini ternyata sesuai sekali dengan namanya "oh, i see..".

Sebab itulah Israel boleh menguasai umat Islam kerana mereka semua tidak bersatu. Sebagai contoh, sehingga kini Jordan dan Mesir sendiri masih lagi enggan membuka pintu sempadan untuk rakyat Palestin mendapatkan bantuan dari segi makanan, perubatan dan sebagainya. Hal ini menjadikan Israel semakin megah dan berani bertindak sedemikian..

Marilah sama-sama kita membantu saudara-saudara kita di sana dengan cara yang paling mudah iaitu kita memboikot barangan-barangan Israel dan sekutunya Amerika laknatullahi 'alaihim ajmain. Jika kita membeli barang mereka, seolah-olah kita membenarkan sebutir peluru menusuk ke dada saudara kita di sana. Kita tidak mampu untuk berjihad menentang Yahudi di sana, jadi cukuplah sekadar kita menyekat sumber ekonomi mereka. Semoga dengan usaha kecil kita ini mampu menyelamatkan satu nyawa yang tidak berdosa di sana..



Sambil itu, mari kita dengarkan sebuah lagu jihad untuk warga al-quds yang sedang berhadapan dengan Yahudi laknatullah sekarang. Lagu ini seringkali ku dendangkan ketika aktif bernasyid di ma'had dulu..(^-^)


Celaka Yahudi! Celaka Israel! Celaka Amerika!

2 comments:

narumi hayashida January 5, 2009 at 2:14 AM  

Assalamualaikum,
Malunya Alim kata begitu, x terfikir langsung nak jadi glemer sebenarnya, biarlah tak terkenal dibumi tapi popular di langit, huhu. Itu keje kak baity la tu, puas dia pujuk suruh jadi responden. Jangan bagitahu kat orang lain ye, waima ayah sekalipun. Deme x tahu pasal interview tu kecuali kak nurul nge kak baity je. Ingat nak pakai je niqab, tapi x bawa balik pulak. Ala kulli hal, doakan untuk kemenangan ISLAM di Kuala Terengganu dan juga kehancuran YAHUDI LAKNATULLAH, Allahu Akbar!

Cucu Dagang (CD) January 5, 2009 at 6:38 AM  

Wa'alaikumussalam wrt..
ooo..kak baity pnye keje la ni?huhu..
alim x kn kbo ke orgnye,tp klu diorg bace komen ni nk wt guane,huhu..
tp pe slhnye klu diorg tau pn kak,kn bagus akk bg respon yg bernas dlm short intrview tu..insyAllah,smga Allah beri kemenangan pd ISLAM d seluruh dunia,baik Palestin mahupn KT..Allahu Akbar!

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP