Friday, January 9, 2009

..Sanah Helwah Ya Ummi..

Saturday, January 10, 2009

Assalamualaikum wrt..

Hari ini 10 Januari 2009. Tarikh 10 Januari pasti ku ingat setiap tahun. Tarikh tersebut amat penting bagiku kerana pada tarikh itu lahirnya seorang ibu yang mengandungkanku selama 9 bulan 10 hari (tak tau cukup ke tak, kalau tak cukup halal-beralal lah ye mok?), melahirkanku sehingga separuh nyawa, menjaga dan melindungiku hatta daripada diganggu seekor nyamuk sekalipun serta mengasuhku sejak aku kecil sehingga aku dewasa..

Kira-kira jam 6.20 malam (12.20 tengah malam waktu Malaysia) tadi, aku mengambil handset dan terus menghantar mesej kepada ayah..

Salam.slmt ulgthn kelahiran yg ke47 buat ibu mithali yg t'syg,anknda doakn smga bonda pnjg umur,trus thabat dlm p'juangn & istimror m'jdi istri solehah kpd ayah
Dilevered to:
Walid +60199878693
Date and time:
9-Jan-2009
06:29:09 pm

Hajat di hati ingin menghantar mesej lebih awal (tepat jam 12 tengah malam Malaysia), tapi oleh kerana masa itu aku agak sibuk dengan aktiviti peribadi (gunting rambut dengan kawan..) dan selepas bersiap-siap aku segera mencapai handsetku dan menghantar mesej ucapan tersebut..

Tiada ungkapan yang dapat anaknda ungkapkan di sini melainkan ucapan terima kasih yang tidak terhingga buat bonda yang sudi memahami kenakalan anaknda. Juga anaknda ingin memohon ampun dan maaf terhadap dosa-dosa anaknda pada bonda selama 22 tahun lebih bonda mengasuh anaknda. Terima kasih juga atas tarbiah dan didikan yang mematangkan lagi diri anaknda dalam mengenal erti pahit maung perjuangan Islam..

Semoga di hari lahir ini bonda bergembira dan sentiasa di dalam kasih sayangNya. Anaknda mendoakan agar bonda dipanjangkan umur untuk berjuang, dimurahkan rezeki yang halal dan terus menjadi ibu mithali kepada 5 putera dan 4 puteri bonda (bukan putera & puteri UMNO ni ye?jangan silap faham, hehe..), serta yang paling penting menjadi isteri solehah kepada ayahnda tercinta. Semoga keluarga kita dirahmati oleh Allah s.w.t dan menjadi role model kepada orang lain..

Anaknda teramat bangga dan terharu dilahirkan dari perut bonda dan dikurniakan keluarga yang bahagia. Halalkan makan minum anaknda, dan doakan anaknda berdua di sini dikurniakan kesihatan dan keberkatan dalam menuntut ilmu untuk menyambung perjuangan yang akan diwarisi oleh ayahnda..

Untuk akhirnya, anaknda tujukan lagu AZIMAT BONDA ini khas buat bonda..



p/s: Untuk cerita bonda yang lebih menarik, layari blog ayah ni..

2 comments:

Abdullah Haris Zakaria at-Takeeriy January 11, 2009 at 12:43 AM  

Salam ulangtahun kelahiran ke 47 buat mok tersayang, semoga Alloh panjangkan umur mok dalam keadaan sihat & dimurohkan rezeki yang halal.
kekalkan title isteri solehah kpd suami soleh & ibu mithali kpd anok2 soleh & solehah.
semoga mok diberi kekuatan untuk menempuh dugaan & cabaran jihad.
semoga mok kekal menjadi pendokong, penyokong, & pemberi semangat kepada ayoh dalam perjuangan islam hingga syaheed.
semoga mok masyhur & dikenali oleh makhluk di langit & di bumi.
semoga mok dikasihi oleh Alloh, keluarga, & semua manusia.
semoga nama mok tercatat dalam senarai para kekasih Alloh & RosulNya.
doakan kesihatan, keselamatan, panjang umur, & kejayaan cemerlang areh di bumi Mesir.
areh sangat sayangkan mok. semoga Alloh kabulkan doa areh & doa mok...ameen

Abdullah Haris Zakaria at-Takeeriy January 11, 2009 at 12:50 AM  

semoga kehidupan kite sekeluarga dibawah rahmat & mardhotillah...ameen

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP