Tuesday, April 7, 2009

..Kehangatan..

Wednesday, April 8, 2009


Pagi ini mentari muncul lagi. Sebagaimana biasa, ia tetap terbit pada waktunya tanda taat dan patuh dengan perintah Khaliqnya serta tidak pernah ingkar walaupun sesaat. Di sini, sinar pancarannya sudah semakin terang dan kian membakar tatkala bahang kepanasan mula dirasai dan bahang kesejukan pula semakin kurang 'menggigit' kulit-kulit penghuni alam di sini. Begitulah lumrah alam, setiap yang wujud pasti akan hilang dan diganti dengan yang lain. Begitu juga musim di sini, musim sejuk sudah pun melabuhkan tirainya bagi memberi laluan kepada musim panas membakar dan menghangatkan makhluk Tuhan di muka bumi..

Dalam tempoh sehari dua ini, bukan saja musim sudah berubah, tetapi ianya memaksa keadaan persekitarannya turut berubah. Kalau sebelum ini suasana rumah sepi dan aman tanpa bunyi yang mengganggu, kini bunyi bising kipas meja yang berpusing ligat sepanjang siang dan malam menganggu ketenteraman para penghuni. Sementelah ketika waktu tidur di malamnya. Ramai yang tidak dapat memejamkan mata di malam hari dek bahang kehangatan yang terlalu merimaskan. Seperkara lagi, khidmat lihaf (selimut tebal) tidak digunakan lagi malah dibungkus kemas dan hanya akan dibuka semula pada penghujung tahun ini..

Begitulah kehangatan yang kian dirasai di sini. Tak kurang juga di Malaysia kini turut hangat dengan isu-isu menarik yang berlaku. Bermula dengan perang pilihan raya kecil (PRK) bagi ketiga-tiga kawasan yang diadakan serantak, seterusnya peristiwa-peristiwa mengejutkan menjelang pemilihan kepimpinan UMNO Mac lalu yang menghasilkan keputusan yang mengejutkan ramai pihak..

Tak ketinggalan perlantikan Perdana Menteri ke enam dan terbaru semalam, keputusan PRK yang merupakan signal yang jelas dari rakyat yang muak dengan kepimpinan baru yang diterajui oleh seorang pemimpin bernama Najib Tun Razak. Lebih manis kejayaan Pakatan Rakyat di Bukit Gantang jelas membuktikan pungutan suara rakyat Perak khususnya yang tidak redha kepimpinan negeri mereka yang dipilih melalui proses pilihan raya dirampas oleh 'lanun' yang juga diketuai oleh Najib..

Kini Najib layaklah dikenang sebagai 'Bapa Kekalahan' oleh anak-anak cucu cicit kita generasi yang akan datang. Bermula dengan Pilihan Raya Umum (PRU) ke 12 Mac 2008, PRK Permatang Pauh Ogos 2008, PRK Kuala Terengganu Januari 2009, dan terbaru PRK Bukit Gantang dan Bukit Selambau semuanya UMNO menerima nasib yang sama - kekalahan. Ini berbeza sekali dengan mantan PM sebelum ini yang dikenang sebagai Bapa Kemerdekaan, Bapa Pembangunan, Bapa Permodenan dan sebagainya kerana jasa dan sumbangan mereka kepada negara..

Hari ini UMNO/BN sudah nampak jalan keluar yang ditunjukkan oleh rakyat semalam. Rakyat masih marah dan tak akan sesekali memaafkan pemimpin yang telah mengkhianati mereka selagi hak mereka tidak dikembalikan..

Tahniah buat para petugas yang bertungkus-lumus sehingga menatijahkan kemenangan yang manis buat para pencinta kebenaran. Buat wakil rakyat yang dipilih, selamat menjalankan tugas dan semoga anda dapat berbakti dan menjadi 'hamba' kepada rakyat..


2 comments:

Naseh Ulwan April 8, 2009 at 8:34 PM  

Ling,mung bace g post ak psl mg?lenguh ak tulis,pa x tdo mlm or..sdih guh..
Kalo mg bace doh,nk tnye,mg sebak x?kang mg sek sensitif kang mcm mak..hahaha

Cucu Dagang (CD) April 9, 2009 at 8:46 AM  

>Nasih Ulwan

Bace lame dh,aceh posting tu ablem bace selalu.Bukan xboh komen tapi disebabkan terlalu sebak n terharu membuatkan jari-jemariku kaku utk menghantar komen,huhu..

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP