Saturday, July 4, 2009

..Debaran Menanti..


Udara pagi ini sungguh nyaman dan dingin. Kedinginannya 'mendakap' kemas sekujur tubuhku yang kepanasan ini. Tambahan pula sejak kelmarin lagi tubuh ini kepanasan dilanda demam. Mungkin kerana terlalu 'leka' berjemur di tengah terik mentari. Tarbiah dari Allah ke atas diriku yang sering alpa..

Kebetulan, minggu ini terlalu padat dengan aktiviti. Bermula dengan jemputan kahwin, Kejohanan Piala Exco dan Bazaria. Yang terakhir, majlis penutup program musim panas Liqa' Mahabbah 2009 (LIMA '09). Sepatutnya acara penutup ini dijadualkan pada 30 Jun, tetapi terpaksa dianjak keesokan harinya kerana kebetulan 'datuk-datuk' barisan Badan Pengurus (BP) PMRAM akan turun untuk menziarahi 'cucu-cucu' kesayangan mereka di Shoubra..

Dengan berakhirnya LIMA '09, maka selesailah program mega bagi DPM [MAQAZ] Shoubra untuk sesi ini. Tinggal lagi, urusan-urusan yang masih lagi belum diselesaikan yang perlu disiapkan sebelum menjelang Mesyuarat Agung Tahunan (MAT) yang dijangka berlangsung pada 1 Ogos depan..

Ketika bazar berlangsung baru-baru ini, khabar angin yang bertiup di situ mengatakan yang natijah imtihan syahadah akan diumumkan pada hari Sabtu (semalam). Bila ditanya seorang dua kawan, ramai yang menjawab "tak dapat berita pun keluar natijah hari ni.." Ini bermakna kami masih lagi dalam penantian..

Walaupun penantian ini tidaklah satu penyiksaan bagi kami, tetapi jauh di sudut hati kami juga bimbang jika sekiranya natijah itu nanti menatijahkan sesuatu yang bakal 'menyiksa' naluri kami, na'uzubillah..

Samada hari ini atau esok natijah itu diumumkan, kami pasti akur. Walaupun kami sudah berusaha sehabis daya terbaik yang mampu kami lakukan, namun Allah lebih tahu apa yang terbaik bagi hambaNya. Benarlah firman Allah yang bermaksud:

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui"
Al-Baqarah, ayat 216

Ya Allah, kurniakanlah kejayaan kepadaku dan sahabat-sahabatku. Sesungguhnya Engkau adalah Maha Pemberi..

p/s: Thanks buat Rdhanz for a new award..

4 comments:

Anonymous,  July 5, 2009 at 6:43 PM  

debar nape lak ae?

Cucu Dagang (CD) July 6, 2009 at 4:00 PM  

>innerinspiration

berdebar tunggu result exam..

theonlywan July 14, 2009 at 1:00 AM  

pungguk rindukan bulan ke ni?klako la gambo ni..mcm tgu nelayan blik klaut je...

Cucu Dagang (CD) July 14, 2009 at 4:24 PM  

>theonlywan

memang rindukan cahaya 'bulan mengambang' pun tu, huhu..

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP