Thursday, July 16, 2009

..Khairy mencuba nasib..


Siapa yang tak kenal dengan Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia, Saudara Khairy Jamaluddin Abu Bakar. Hanya kanak-kanak dan warga tua yang tak mengambil pusing perihal semasa saja yang tidak mengenalinya. Beliau mula terkenal sejak beberapa tahun lepas. Bukan kerana peribadinya yang disenangi ramai, tetapi 'kelicikannya' dalam mengambil peluang ketika bapa mertuanya bergelar Perdana Menteri Malaysia..

Selain jawatan ketua pemuda, beliau juga diberi mandat oleh rakyat sebagai wakil mereka di kawasan Parlimen Rembau dalam pilihan raya umum lalu. Kini pupolaritinya dilihat semakin menurun lebih-lebih lagi selepas persaraan bapa mertuanya dari tampuk kerajaan dan politik..

Lihat saja nasib yang diterimanya sebaik Perdana Menteri yang baru menaiki takhta. Seperti yang pernah disebut sebelum ini, walaupun menang jawatan ketua pemuda, namun itu bukanlah 'tiket' untuknya menjawat jawatan penting dalam barisan kabinet. Impiannya untuk menaiki takhta nombor satu negara sedikit terbantut..

Jadi adakah kerana kegagalan tersebut menyebabkan tekanan baginya sehingga sanggup melakukan apa saja demi meraih populariti? Atau beliau sengaja melakukan sebegitu untuk tujuan mendekati rakyat dan mendengar permasalahan mereka? Atau sekadar lakonan semata? Apa pun niatnya terpulang padanya. Kepada warga Rembau, jangan lupa menahan teksi beliau ya?

2 comments:

Abdullah Haris Zakaria at-Takeeriy July 16, 2009 at 11:50 PM  

bosan tahap himar billaban doh setare tu..haha
laku ke x tuh? ke saje round2..kah3!!

Cucu Dagang (CD) July 17, 2009 at 5:23 AM  

>Hares Takeery

Nak tau laku ke dok, try la gi jalan Rembau nu, huhu..

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP