Friday, September 4, 2009

..'Anak emas' ketiga bakal lahir..


Sah, berita yang diterima petang tadi yang mengatakan bahawa seorang ADUN BN meninggal dunia akibat serangan jantung. Azman Mohd Noor, ADUN Bagan Pinang, Negeri Sembilan menghembuskan nafas terakhir kira-kira jam 2.30 petang tadi di Pusat Pakar Seremban.

Begitulah hebatnya perancangan yang direncanakan Allah s.w.t. Manusia hanya mampu setakat merancang sesuatu, akan tetapi perancangan itu tidak akan terlaksana jika bukan dengan kehendak dan iradat Allah. Walaupun baru dua hari lepas SPR mengumumkan tiada kekosongan kerusi berlaku di DUN Kota Siputeh, Kedah, (walaupun speaker telah mengesahkan ADUN berkenaan terlucut jawatan kerana gagal menghadiri dua kali sidang DUN tanpa sebab), namun Allah terus membayar cash dan menggantikannya dengan kematian ADUN Bagan Pinang.

Nampaknya selepas ini Bagan Pinang akan turut mengikut jejak langkah Manek Urai dan Permatang Pasir yang menjadi anak emas Kerajaan Pusat. Hanya dengan cara itu sahajalah BN mampu menarik sokongan rakyat dan pengundi di kawasan tersebut. Namun, rakyat kini sudah bijak membuat pilihan dan tidak mudah termakan dengan janji-janji pembangunan yang dibawa BN. Buktinya, 8 kali PRK selepas PRU ke 12 yang lalu, Pakatan Rakyat (PR) menang 7 kerusi manakala BN hanya satu. Itu pun di Sarawak, bukan di kawasan Semenanjung.

Semoga PRK yang kesembilan ini membawa tuah kepada penyokong PR di Negeri Sembilan. Jika PR berjaya memecahkan kubu kuat Bn ini, nescaya PR punya harapan yang cerah untuk menawan Malaysia dalam PRU ke 13 nanti.

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP