Tuesday, January 6, 2009

..SPR dah tiup wisel, tunggu apa lagi?..

Tuesday, January 6, 2009

Alhamdulillah, baru saja selesai mempengerusikan mesyuarat AJK induk Kursus Aplikasi Adobe Photoshop '09 kali pertama. Kursus di bawah kelolaan Unit Penerangan & Penerbitan ini diadakan bagi mengasah bakat-bakat baru di samping mengenengahkan ilmu ICT kepada golongan huffaz. Program ini dijadual akan berlangsung pada 17 Januari 2009 depan, bersamaan dengan tarikh pembuangan undi bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) P.036 Kuala Terengganu..

Pada sebelah pagi tadi, telah selesai satu upacara penting iaitu proses penamaan calon bagi PRK P.036 Kuala terengganu. Selepas proses penamaan calon dan bantahan ditutup, tiga calon telah disahkan bertanding. Mereka ialah YB Haji Mohd Abdul Wahid Endut (PAS), Datuk Wan Ahmad Farid Wan Salleh (BN) dan Azharuddin Mamat @ Adam (Bebas)..

Dengan pengesahan calon-calon yang akan bertanding ini, maka sekaligus wisel permulaan telah ditiup oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang bertindak selaku refree pada 'perlawanan' tiga penjuru ini. Diharapkan refree kali ini bertindak lebih telus dan bukannya bertindak sebagai 'penyumbat gol' untuk mana-mana 'pasukan' yang bertanding..

Di sini diselitkan beberapa gambar sekitar penamaan calon PRK P.036 Kuala Terengganu..

calon PAS diringi pimpinan tertinggi PAS dan PKR

lautan manusia yang hadir memberikan sokongan

sepanjang jalan dipenuhi penyokong2 PAS

memang dah dasar UMNO 'maddiyyah'..tak de ni tak jalan program

Cukup sekadar ini saja coretan ringkas yang mampu dikarang malam ini, memandangkan lihaf* pun dah melambai-lambai memanggil untuk 'berdamping' dengan tuannya. Selamat berpuasa sunat 10 Muharam esok, semoga Allah memberikan kekuatan untuk kita meneruskan ibadah keranaNya dan Allah memberikan ganjaran yang setimpal serta pertolongan untuk pejuang-pejuang Islam yang sentiasa cintakan kebenaran, amin ya rabbal 'aalamin..

Cucu: nasib baik Tok Maimun tak bertanding kali ni, kalau tak mesti Tok bertukar pusat pembuangan undi lagi macam PRU 12 baru-baru ni (^-^)..

*lihaf (selimut)

2 comments:

monolograsya January 7, 2009 at 8:38 AM  

dengar cite rmai sgt2 turun ms penamaan clon..
alhmdulillh..
byk dpt bantuan dr jentera negeri2 lain..
nd mksd?

"memang dah dasar UMNO 'maddiyyah'..tak de ni tak jalan program"

AL-FAQIR LILLAH.. January 7, 2009 at 3:46 PM  

ye lah..mmg dh dasar UMNO metarealistik (kebendaan), kalu x dok baju,payung,nasik bungkus n air kotak x dok nye yg sanggup berpanas terik d dpn stadium tu,huhu..

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP