Tuesday, May 20, 2008

..salam taaruf..


Assalamualaikum Wrt Wbr..

Alhamdulillah..syukur ku panjatkan kehadrat Allah s.w.t - Tuhan semesta alam, selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w yang telah banyak berkorban demi Islam, tak lupa buat ahli keluarga Baginda, para sahabat, para tabi' dan tabi'in radhiallahu 'anhum ajma'in..

Hmm.. Selama ni asyik menjenguk dan meng'usya' blog-blog orang lain je, baru hari ini diberi keizinan dan kekuatan oleh Allah s.w.t untuk memiliki blog sendiri..maklumlah, aku ni bukan jenis suka sangat menulis, tau baca..baca..baca je..he3.. Sebenarnya dah lama aku menyimpan hasrat untuk memiliki blog sendiri, tapi dek kerana kejahilan yang menghantui diriku tentang bagaimana cara untuk merealisasikannya, maka perancangan hanya tinggal perancangan, tak lebih dari tu. Dengan kata lain, impian hanya tinggal impian, tak kan ke mana pun..

'Ala kulli hal, diharapkan dengan kewujudan usaha yang tak seberapa ni dapat memberi manfaat yang amat berguna kepada kalian, sebagaimana sabda Nabi s.a.w, "sebaik-baik manusia ialah mereka yang memberi manfaat kepada org lain". Semoga usaha yang mungkin tidak ada nilai di sisi Allah s.w.t ini menjadi saham akhirat yang berterusan buat diriku dan insan-insan yang menyampaikannya semula kepada org lain. Sabda Nabi s.a.w lagi, "orang yang menunjukkan kepada kebaikan itu (pahalanya) sepertimana mereka yang melakukannya"..

Salam taaruf dan salam mahabbah fillah dariku yang sedang mengembara di bumi gersang..

0 comments:

  © Hak Cipta Terpelihara The Professional Template by Cucu Dagang 2009

Back to TOP